Time for temples: Palenque en Tikal - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu Time for temples: Palenque en Tikal - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu

Time for temples: Palenque en Tikal

Door: Wouter en Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

16 Januari 2007 | Belize, Caye Caulker

Het lijkt alweer weken geleden sinds mijn laatste berichtje. We hebben zoveel gezien, ik heb er geen woorden voor. Ik zal toch een poging doen om te omschrijven hoe afgelopen week is geweest...

Het begon niet zo goed: regen, regen en nog eens regen in Palenque. Wat kan het hard regenen in het regenwoud! 24 uur lang kwam het met bakken uit de hemel, alsof er geen einde aan kwam. Wel een goeie timing dat ik juist nu ziek werd. Wouter heeft zich doorverveeld. Buiten alleen maar regen, ik binnen ziek in bed (of op het toilet). Gelukkig was ik na een dag weer aardig opgeknapt, en het weer gelukkig ook. De ruines in Tulum en Coba vond ik al zo geweldig, maar dit was nog veel mooier! Zo bijzonder om in een Maya stad van meer dan 2000 jaar oud te lopen! Het was onbeschrijfelijk!

De dag erna opnieuw naar Guatemala. We zijn per boot de grens overgegaan. Wat een geweldige tocht over de rivier in dat kleine bootje. Helaas te laat om in 1 dag door te reizen naar Tikal, waardoor we een nacht in Flores moesten slapen. De volgende dag in Tikal aangekomen en dezelfde avond meteen al het park ingegaan om de zon achter de tempels te zien ondergaan. Veel te lang in het park blijven hangen, waardoor we met beveiliging naar de uitgang werden begeleid (in het pikkedonker).

Hoezo vakantie: die ochtend alweer om half 5 uit de veren om de zonsopkomst te gaan bekijken vanaf een tempel. Geweldig om de jungle te horen ontwaken. Wel jammer dat het zo mistig was. We hebben apen, neusberen en toekans gezien!

Dezelfde middag rond een uur of 1 volledig afgepeigerd richting Belize vertrokken. Inmiddels zijn we alweer 2 volle dagen in Caye Caulker, waar we eindelijk hebben kunnen genieten van een welverdiende vakantie; zon, zee en strand. Vandaag heerlijk gesnorkeld, onder andere haaien en pijlstaartroggen gezien! Morgen nemen Wouter en ik helaas alweer afscheid van elkaar. Voor Wout zit de vakantie erop, voor mij begint het volgende avontuur!

Groetjes,
Wouter en Jeanine

  • 17 Januari 2007 - 16:42

    Martine:

    He hallo!!

    Dat klinkt weer behoorlijk indrukwekkend. Fijn om weer een iets van je te horen. Begin nu wel te merken dat je lang weg bent hoor, m.a.w, begin je nu wel echt te missen! Wouter ik hoop dat je een goede reis naar nederland hebt en we wandelen elkaar ongetwijfeld wel weer een keer tegen het lijf! En jean, geniet onwijs van je laatste fase van je grote avontuur! Wat zijn je plannen nu ook alweer? Duiken, was het toch, ik lees het wel weer....
    Hier gaat alles goed, het aftellen op mijn werk is begonnen, nog 1 maand en ik neem al weer afscheid! Dat voelt erg goed.
    Veel plezier, pas goed op jezelf, veel liefs je zus!

  • 17 Januari 2007 - 19:34

    Papa Hans(en Mama):

    dag Wouter, ik wens je heel goede reis en doe de groeten aan Jeanine, daar had je een fantastische reisgenote aan!
    Behouden thuiskomst en gauw tot ziens!

  • 17 Januari 2007 - 19:51

    Rien & Hanny:

    Gelukkig, eindelijk weer een verslag... We hebben er lang op zitten wachten, 9 dagen is wel lang hoor! Fijn dat alles nog zo goed gaat en dat julle het zo naar de zin hebben. We zijn ook benieuwd naar je nieuwe avonturen maar ben wel een beetje ongerust nu je grote "beschermer" Wouter weer naar huis gaat. Pas goed op jezelf en geniet ervan en Wouter een goeie terugreis...
    Veel liefs, pap en mam

  • 18 Januari 2007 - 09:46

    Jeannette:

    He Wouter, goede terugreis het schijnt wel storm en regenachtig te zijn, dus Jeanine geniet er nog even van, kom heelhuids terug, best wel eng zo in je eentje, groetjes van mama van Iris

  • 18 Januari 2007 - 12:53

    Chantal:

    Hoihoi
    Leuk om (eindelijk) weer eens wat te lezen.Wat heb je het druk zeg, je moet ook een beetje uitrusten hoor. Wouter goede terugreis, ik hoop niet dat je vandaag aankomt want het stormt hier heel erg hard. Jeanine nog een hele goede maand, veel plezier en pas goed op jezelf.

  • 21 Januari 2007 - 00:04

    Ruben:

    Nog een maand dan? Waar ga je nog heen? Ga je nog de bergen in?

  • 21 Januari 2007 - 11:56

    Iris:

    He meissie,

    Weer alleen op avontuur! Ben erg benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken. Kan niet wachten om je zo weer te zien en alle verhalen 'live' te horen! Mijn opleiding gaat gelukkig door, dat heb ik deze week eindelijk gehoord. Over 2 weken kan het feest dan toch gaan beginnen. Het is nog steeds raar weer hier. Enorme storm afgelopen week en nog steeds niet koud. Matthieu was op wintersport en kwam na 3 dagen alweer terug omdat de sneeuw van de berg was geregend. Daar mis je deze winter dus niks aan!
    Geniet nog lekker de komende weken! Dikke kus

  • 21 Januari 2007 - 12:22

    Matthieu:

    uuuh...wat is een neusbeer?

  • 23 Januari 2007 - 21:13

    Wouter:

    He Nina,

    Alles goed met je? Lekker aan het duiken in Honduras? Zoals je merkt ben ik uiteindelijk toch weer veilig in Nederland aangekomen na een reis van, ja je leest het goed, drie dagen. Voordat ik je een en ander over deze vertraging vertel, wil ik je eerst nogmaals bedanken voor een geweldige en zeer bijzondere vakantie. Het was werkelijk fantastisch om je zo te zien genieten van onze prachtige reis. Ik hoop dat je dat levendige enthousiasme eind februari ook weer mee terug naar Nederland neemt!

    Maar goed, wat de reis betreft heb ik inderdaad slecht weer gehad waardoor mijn reis in totaal met zo'n 27 uur vertraagd is geweest. Ook al was de vertraging in het begin moelijk te verteren, het luxe hotel en de goede maaltijden waar KLM voor had gezorgd en de extra dag in Mexico City hebben de pijn uiteindelijk uitstekend verzacht.

    O, en wat die reis betreft nog iets anders grappigs te vertellen, namelijk dat mijn boeking met Maya Island Air van Belize City naar Flores nooit was doorgekomen bij de airline. Uiteindelijk na anderhalf uur de mensen er toch van weten te overtuigen dat ik toch echt een vlucht had geboekt en betaald. In het begin begreep ik niet goed waarom er zo moeilijk over mijn boeking gedaan werd. Toen ik eenmaal buiten stond om aan boord te gaan, begon het me eindelijk te dagen; ik was de enige passagier. Maya Island Air had speciaal voor mij een vliegtuig en piloot moeten regelen. Ja, je maakt wat mee zo als lonely traveller.

    Over solitude travelling gesproken, laat ons snel nog eens mee delen in je reisvreugde. Zeker nu ik de travel bug weer zwaar te pakken heb en het werken me voor nu nog even zwaar valt.

    Nogmaals bedankt voor een geweldige reis!

    xx
    Wouter








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Caye Caulker

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2007

Terug in Nederland

20 Februari 2007

Bijna naar huis...

07 Februari 2007

Genieten in Nicaragua

28 Januari 2007

Duiken op de Bay Islands

16 Januari 2007

Time for temples: Palenque en Tikal
Jeanine

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 20736

Voorgaande reizen:

19 November 2006 - 22 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: