Genieten in Nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu Genieten in Nicaragua - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu

Genieten in Nicaragua

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

07 Februari 2007 | Nicaragua, San Juan del Sur

Na 2 maanden zoveel mogelijk gezien te hebben (een beetje te veel), kan ik eindelijk het gevoel dingen te moeten van me afzetten. Ik neem nu ook tijd voor ontspanning, en dat bevalt me prima! Ik blijf nu steeds wat langer op 1 plek. Dat betekent helaas wel dat ik plaatsen die ik graag had willen zien moet laten schieten.

Behalve de Bay Islands heb ik van Honduras niet zoveel meegemaakt. Vanuit de bus heb ik het landschap aan me voorbij zien trekken, een paar overvolle busstations meegemaakt (waar je je liever niet bevindt) en een noodgedwongen overnachting in de hoofdstad overleefd.

Nicaragua heeft me echt geraakt met haar geweldig mooie natuur en super vriendelijke mensen. Ik heb me nog nergens zo veilig gevoeld als hier! Het reizen bevalt me zo goed, jammer dat het einde in zicht is...

Na een paar dagen Granada ben ik naar La Laguna de Apoyo gegaan, een prachtig en kristalhelder kratermeer. Je kon daar niet veel meer doen dan beetje zwemmen, beetje kayakken, en lekker in een ligstoeltje of hangmat een cocktail drinken en een boekje lezen. Heerlijk na al dat drukke reizen! De fullmoon-party maakte het helemaal compleet. Echt het ultieme vakantiegevoel!
Daarna was het weer tijd voor wat actie; heb een canopy-tour gedaan bij de vulkaan Mombacho. Ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten. Had gedacht dat het misschien net zoiets zou zijn als tockelen in de Ardennen. Het is wel net zoiets, maar dan van boom tot boom in de jungle! Wat geweldig was dat! Zelfs achterstevoren en op z'n kop! Ik ga het zeker binnenkort weer doen.
Op Isla de Ometepe (vulkanisch eiland in het meer van Nicaragua), ben ik naar een Laguna, een bron, en een waterval gegaan. Tijdens de zware maar mooie tocht naar de waterval is mijn conditie flink op de proef gesteld...

Ik ben nu in San Juan del Sur aan de Pacific Coast. Vandaag heb ik mijn 1e surfles gehad. Ik dacht dat ik dat (met mijn snowboard en wakeboard ervaring) wel even zou doen. Nou, mooi niet! Het waren ook niet wat je noemt beginnersgolven... Toen ik het water uitkwam voelde het of ik in een wasmachine had gezeten! Maar ik geef niet op! Morgen gun ik mijn blauwe plekken een dagje rust in de bus naar Costa Rica. Daar wil ik zeker weer gaan surfen!

Liefs,
Jeanine

  • 07 Februari 2007 - 04:42

    Jeanine:

    Foto's moeten jullie nog even op wachten, ik word er hier uitgeknikkerd...

  • 07 Februari 2007 - 07:47

    Mama:

    Hallo, fijn om weer iets van je te horen.Nog twee weekjes en het zit er weer op!!!Het gaat toch snel hé, zelfs hier! Er ligt nu hier een beetje sneeuw, dus eindelijk winter! Jeanine, geniet er nog van! Liefs,mam.

  • 07 Februari 2007 - 09:37

    Iris:

    Wel terugkomen he?!
    Super dat je nog zo aan het genieten bent! Heel veel plezier nog!

    Kus,
    Iris

  • 07 Februari 2007 - 14:35

    Jelle:

    hey Chica Como estas? WEL GOED zo verneem ik. ik dacht ook wel even te kunnen surfen (met al mijn snowboard ervaring)..valt effe vies tegen! hopelijk komt boarden er nog van deze winter! Pas op voor de hoge golven (die zijn er echt in Costa Rica) Adios Beso grande

  • 07 Februari 2007 - 19:04

    Ruben:

    Heb surfen in golven nooit geprobeerd, wel kanooen. Ik weet wat je bedoeld met blauwe plekken en een wasmachine
    W

  • 08 Februari 2007 - 08:51

    Marcel:

    Heeee maatje???? Zit de vakantie er bijna op??? Hier kan je gelijk op wintersport met 10 cm sneeuw voor de boeg. Maak van de laatste twee weken nog iets fantastisch en hopelijk zal je veel goede herinneringen in het vliegtuig naar Nederland stappen.

  • 09 Februari 2007 - 11:50

    Miranda:

    O, wat maak je allemaal superleuke dingen mee! Ik blijf jaloers. En wij maar hard werken hier. Ze zijn nu druk aan het schilderen - je herkent het straks niet meer hier -zo netjes. Ik ben zelf ook al weer plannen aan het maken voor een leuk reisje - sterker nog: 1 kort reisje naar Marokko in de paasweek (als verrassing voor Ajren, omdat we elkaar dit jaar 10 jaar kennen - ja, ik grijp elke gelegenheid aan om er lekker op uit te gaan) en een heerlijk lange vakantie van een maand naar Nepal en Idia. Daar verheug ik me nu al op. We gaan dan twee weken hiken in de Himalaya en daarna nog een dag of 12 op safari (tijgers kijken!!) in India.
    Tot snel (jammer he? - wel gezellig voor ons dat je weer terugkomt - we missen je wel hoor!)
    liefs,
    Miranda

  • 10 Februari 2007 - 15:49

    Annelien En Johan:

    Gek genoeg zitten we weer op dezelfde plek, alleen deze keer hebben we een ander hotelletje uitgezocht denk ik! Laguna Apoyo was inderdaad een perfect vakantieoord, en de waterval op Isla de Ometepe hebben we waarschijnlijk net een dag later beklommen!! En oja, de 10-urige klim op de Concepcion was ook niet verkeerd... Surfen zit er voor ons niet meer in aangezien vandaag de laatste dag van ons visum is ingegaan. Daarom vandaag richting Costa Ricaanse grens, dus misschien zien we je in CR nog! Geniet van je laatste dagen in Nicaragua, en geef niet op met surfen! Misschien tot later!! xx lien en johan

  • 12 Februari 2007 - 16:37

    Paul:

    hallo jeanine,

    nog een paar weekjes genieten en dan begint het echte leven weer !

    goed bericht : je telefoon ligt klaar bij terugkomst in Bodegraven ; dus voor alle zakelijke relaties die meelezen --> vanaf eind feb. is jeanine bereikbaar op nr :
    06-51637436

    geniet nog even van de laatste weken !

    groet

    paul

    (ps ; die auto van de zaak krijg ik voor eind februari niet meer geregeld ! )

  • 16 Februari 2007 - 03:40

    Eline:

    Hee dappere surfdude,

    Malpais heb ik niet gered, maar wel Montezuma. Morgen (vrijdag) naar Manuel Antonio. Zie ik je daar of in San Jose? Of misschien in Orosi (ik ga nog even naar mijn gastgezin). Ik wil in ieder geval dinsdag in San Jose zijn, maar misschien wel eerder! Tot snel, Eline

  • 16 Februari 2007 - 15:30

    Martine:

    Ha lieve jeanine,

    Tjonge jonge wat gaat het toch snel, nu kom je echt al bijna terug. Ga je nog goed genieten van je laatste dagen!! Ik wens je alvast een hele goede terug reis.

    xx Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, San Juan del Sur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2007

Terug in Nederland

20 Februari 2007

Bijna naar huis...

07 Februari 2007

Genieten in Nicaragua

28 Januari 2007

Duiken op de Bay Islands

16 Januari 2007

Time for temples: Palenque en Tikal
Jeanine

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 20740

Voorgaande reizen:

19 November 2006 - 22 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: