Bijna naar huis... - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu Bijna naar huis... - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis...

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

20 Februari 2007 | Costa Rica, Mal País

Mijn laatste berichtje vanuit Midden Amerika. Die 3 maanden zijn omgevlogen. Ik heb een fantastische tijd gehad en kan terugkijken op een zeer geslaagde reis!

In Costa Rica heb ik helaas wel wat tegenslagen gehad. Ik ben 2 keer beroofd. In de eerste bus in Costa Rica is mijn Ipod gestolen uit mijn rugzak die tussen mijn benen op de grond stond. En 1 week later zijn mijn spullen op het strand gestolen (Nederlands leesboek, zonnebril, slippers). Balen, want nou heb ik straks in het vliegtuig geen muziek, en ook geen boek meer.

Costa Rica is een beetje tegengevallen. Tuurlijk, de natuur is prachtig, maar het lijkt wel of ik in de VS ben! Bijna alles is in eigendom van Amerikanen, de mensen zijn helemaal niet zo aardig als ik inmiddels gewend ben in Midden Amerika, er zijn hier bergen toeristen (voornamelijk Amerikanen en Canadezen), en ik voel me erg onveilig.

Ik had maar 1,5 week om CR te zien, veel te kort. Bovendien wilde ik ook heel graag leren surfen, dus uiteindelijk heb ik niet zoveel van het land gezien. Ik ben naar het park Cano Negro geweest en heb daar een boottocht over een rivier gedaan. Wat een prachtige natuur! O.a. kaaimannen, apen, leguanen, en heel veel verschillende soorten vogels gezien. In La Fortuna heb ik een hike gedaan naar het park bij Vucan Arenal, ben ik naar de hotsprings geweest en heb ik (ondanks de bewolking om de vulkaan) lava gezien. Verder heb ik een nieuwe poging ondernomen om te leren surfen. Na veel vallen en opstaan, nog een paar lesjes en hele zere knieen gaat het surfen inmiddels al een stuk beter! Ik vrees dat ik er weer een nieuwe hobby bij heb...

Nou, tot zover mijn reisverhalen. Over 2 dagen ben ik weer in het kouwe Nederland. Ik heb heel veel zin om weer naar huis te gaan en jullie allemaal weer te zien en bij te kletsen. Bedankt voor al jullie berichtjes afgelopen maanden, daar heb ik zo van genoten!

Tot snel!

Laatste groet vanuit Costa Rica,
Jeanine

  • 20 Februari 2007 - 08:28

    Iris:

    Kan niet wachten tot je er morgen weer bent!
    Goede terugreis!!!

  • 20 Februari 2007 - 09:35

    Iris:

    Kan niet wachten tot je er morgen weer bent!
    Goede terugreis!!!

  • 20 Februari 2007 - 09:46

    Pap En Mam:

    Zijn naar je huis geweest, was allemaal in orde! We zien elkaar morgen op Schiphol, we hebben warme kleding voor je bij ons! Goede terugreis.
    mam

  • 20 Februari 2007 - 19:45

    Ruben:

    Dat wordt inderdaad tijd. Lang zat zo. Wel jammer dat je beroofd bent, 't zijn maar spullen maar het is nooit leuk. Veiligheid van westers georienteerde en toeristische gebieden is dus maar betrekkelijk he? Je bent wel weer nodig ook geloof ik bij Lexmond. Wanneer ben je nu weer terug dan? Prettige reis in ieder geval en tot snel

  • 20 Februari 2007 - 19:46

    Ruben:

    OK uit de rest van de reacties had ik kunnen halen dat je dus morgen al weer in het land bent. Eerst lezen he.

  • 21 Februari 2007 - 07:29

    Wieteke:

    Nou nien, wat een vakantie! helaas komt aan alles een eind. Maar ik kan me voorstellen dat het om is gevlogen. Als ik zie wat je allemaal gedaan hebt zou je zo een half jaar onder weg kunnen zijn.
    En surfen kun je ook heel leuk bij domburg, dan hoef je er niet zo ver voor weg, Alhoewel hawii ook heel leuk schijnt te zijn!
    Nou een heel fijne terug reis doe nog even voorzichtig die laatste dagen en geniet van het vrije gevoel.

    Tot in nederland!

  • 21 Februari 2007 - 11:02

    Bas:

    Hee Jeanine het was erg leuk om je reisverhalen te volgen. Ik hoop dat je nog een beetje kan wennen aan ons kikkerlandje want het golfsurfen bij Scheveningen is ook niet alles. Goede terugreis en ik zie je wel weer een keer voorbijschuiven (met of zonder board).

  • 22 Februari 2007 - 03:51

    Jeannette,mam Iris:

    Hoi Jeanine, al met al toch een geweldige reis geweest, wij blijven nog even in Thailand, maar verlang er ook naar weer naar huis te gaan. Heb je wel eens aan waterskien gedacht? Goede terugreis, dan maar een beetje pitten in het vliegtuig.

  • 22 Februari 2007 - 08:35

    Wies&sandra:

    wat een avontuur en een ervaring..geweldig goed van je!
    goede terugreis en alvast welkom thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Mal País

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2007

Terug in Nederland

20 Februari 2007

Bijna naar huis...

07 Februari 2007

Genieten in Nicaragua

28 Januari 2007

Duiken op de Bay Islands

16 Januari 2007

Time for temples: Palenque en Tikal
Jeanine

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1892
Totaal aantal bezoekers 20739

Voorgaande reizen:

19 November 2006 - 22 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: