Duiken op de Bay Islands - Reisverslag uit Utila, Honduras van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu Duiken op de Bay Islands - Reisverslag uit Utila, Honduras van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu

Duiken op de Bay Islands

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

28 Januari 2007 | Honduras, Utila

Ik heb weer een heerlijke week achter de rug. Nadat ik afscheid had genomen van Wouter, ben ik doorgereisd naar de Bay Islands in Honduras om daar mijn PADI Advanced Open Water te halen. Het was een mooie tocht van 4 uur van Belize met de boot naar Honduras. Wel jammer dat het pijpestelen regende, en het een open bootje was. Maar onder een plastic zeiltje wordt je niet nat... Na een overnachting in La Ceiba ben ik met de boot naar Utila gegaan. Heel toevallig dat ik bij een willekeurige duikschool die ik binnengestapte mijn Nederlandse vrienden uit Antiqua weer tegen het lijf liep!

Het was een heerlijke week, wel weer druk aan de studie, en elke dag 2 duiken! Wat is de onderwaterwereld toch mooi! Ik heb onder andere een diepe duik (tot 37 meter), een wrak duik en een navigatie duik gedaan, maar het allermooiste was de nachtduik! Ik vond het wel erg spannend om in het donker te duiken. De eerste helft van de duik was ik alleen maar bezig mijn buddy te zoeken, maar uiteindelijk kon ik ontspannen en genieten van de onderwaterwereld-by-night. Wat is dat anders dan overdag! Het koraal, maar ook de vissen zijn felgekleurd, en geven zelfs licht als je je zaklamp uitdoet! Veel inktvissen en kreeften mogen bewonderen, die zich overdag nauwelijks laten zien. Geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

Elke dag gingen we met de boot naar een andere duiklocatie, en tussen de duiken door zijn we steeds op zoek gegaan naar de walvishaaien die hier voorkomen. Één keer hebben we een baby-walvishaai gezien, van een meter of 8. Hij was prachtig te zien vanaf de boot. Zo snel mogelijk het water in met z´n allen, maar helaas, ik heb hem onder water niet gezien, hij was alweer te diep... Walvishaaien kunnen wel tot 20 meter lang worden! Erg jammer dat ik er niet mee heb kunnen snorkelen.

Verder heb ik deze week heel wat potjes koehandel gespeeld met mijn Nederlandse vrienden Johan, Annelien, Michel en Eline. Lekker uit eten geweest, ook een keer gekookt, gekaart, uitgeweest, gestudeerd, gedoken, gesnorkeld, veel rum gedronken en gelachen. Kortom... een heerlijke week!

Hasta luego,
Jeanine

  • 28 Januari 2007 - 11:16

    Mam:

    Fantastisch zeg, om jaloers van te worden!!!!Geniet er nog maar goed van want het is nu zo voorbij!!!Fijn dat je kon bellen en we je stem weer even hoorden. Veel liefs uit een regenachtig Zeeland! Mam

  • 29 Januari 2007 - 11:06

    Caroline:

    He Jeanine, Jeetje zeg ik word hier net als je ma zeer jaloers op.... Je ziet er goed uit, lekker bruin. Je ziet inderdaad echt dat je aan het genieten bent...Wie weet gaan naat en ik hier ook wel eens duiken.. Hoe lnag ben je nog aan het reizen? Gaat er nog iemand komen? Heel veel fun. Dikke kus Caroline

  • 29 Januari 2007 - 17:50

    Martien:

    Hai Jeanine!

    Heb je reisverslagen eens doorgebladerd: indrukwekkend! Zo 's morgens alleen met de vogels op een Maya-ruïne... super! En je mag gerust onderduiken, als je maar weer opduikt! Stoer!

    Zal ik Clemens en Marjon in Costa Rica berichten? Dat is weer zo'n land waar je alleen al 6 weken door kan brengen.... korter kan natuurlijk ook!

    Geniet ervan!

    Martien

    PS1: GL valt tegen zonder jou!

    PS2: Meet me in my brand new office! Zal wel maart worden...

  • 30 Januari 2007 - 00:36

    Annelien En Johan:

    De stukjes op onze sites zijn ongeveer identiek (fantastische week, gezellig, rum, mooie vissen, prachtig koraal). De enige foto die mist is die gave walvishaai, dus binnenkort moet je nog even onze site checken. Inmiddels al een paar dagen in Leon, leuk hier. Toch ook maar besloten richting Corn-islands te gaan straks, gaan we je daar nog zien voor een potje..? have fun! xx

  • 30 Januari 2007 - 00:38

    Johan:

    En dank voor je felicitaties Jeanine! Samen met Lien en Michel een leuk feestje gehad in Leon, waar de Flor de Cana weer rijkelijk vloeide..

  • 30 Januari 2007 - 09:40

    Iris:

    Jezus man wat ben jij bruin!!!

  • 31 Januari 2007 - 23:18

    Linda:

    Hai J'nin. heb ik eindelijk mn hotmail mail weer in orde, krijg ik eindelijk je berichten, ben je bijna weeral terug GEniet er nog van!!!! blijf ik zo lang op de hoogte. groetjes Linda.

  • 04 Februari 2007 - 05:40

    Jeannette, Mam Iris:

    He, jeanine, geweldig allemaal, dan is het leven hier in Thailand maar saai.
    Goed dat je het alleen ook allemaal redt, super, geniet ervan.

  • 04 Februari 2007 - 14:54

    Vic:

    hee Nien, net terug van de wintersport. lekker weer en goede sneeuw. Echt weer genoten. jij bent ook bruin als een noot!! Heerlijk joh. en fijn dat je je zo goed vermaakt.
    Kus Vic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Utila

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2007

Terug in Nederland

20 Februari 2007

Bijna naar huis...

07 Februari 2007

Genieten in Nicaragua

28 Januari 2007

Duiken op de Bay Islands

16 Januari 2007

Time for temples: Palenque en Tikal
Jeanine

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 20744

Voorgaande reizen:

19 November 2006 - 22 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: