Spaanse les in Antiqua - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu Spaanse les in Antiqua - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Jeanine Maat - WaarBenJij.nu

Spaanse les in Antiqua

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

25 December 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Eindelijk hier dan weer een berichtje van mij. Ik ben deze week een beetje druk geweest met (jawel) studeren! En dat in mijn vakantie! Ik ben afgelopen maandag vertrokken uit Belize. Ik hoopte in 1 dag naar Antiqua te kunnen reizen en daar op maandagavond al te zijn, maar helaas kwam ik maar tot Guatemala-Ciudad. Ik had net de laatste bus naar Antiqua gemist en was dus gedwongen om in Guatemala-Ciudad te overnachten. Wat een vreselijke stad! Ik liep met mijn rugzak over straat en voelde me echt een prooi. De policia sprak me zelfs aan dat het niet veilig was op straat. Gelukkig had ik al snel een hotel gevonden.

De volgende dag vroeg opgestaan om zo snel mogelijk naar Antiqua te gaan. Daar aangekomen ben ik meteen op zoek gegaan naar een Spaanse school. Ik kon dezelfde dag nog beginnen met les! Overdag een hele dag les, en ´s avonds ook nog huiswerk maken. Ik heb ervoor gekozen om een week bij een familie te wonen, omdat ik zo het beste Spaans leer. Is wel bijzonder zeg! Drie keer per dag eet ik mee met het gezin. Tijdens het eten kan ik mijn Spaans goed oefenen. Het is een ideale manier om meer te weten te komen over de gewoontes en de cultuur. Het is een arm gezin, de douche (alleen af en toe warm water!) en de wc zijn buiten. Het eten is simpel, weinig en heel anders dan in Nederland! Het is maar goed dat ik niet zo´n moeilijke eter ben... Ik heb 5 dagen les gehad, het zit er nu op gelukkig. Inmiddels heb ik het ook wel een beetje gehad. Het was zo´n intensieve week! Zo aan het eind van de week had ik niet meer zoveel zin om meteen om 7 uur aan het ontbijt al volop Spaans te praten. Het is toch wel erg vermoeiend. De meeste studenten gaan elke avond stappen, maar ik was steeds te moe. Maar vrijdagavond ben ik met mijn maestro Juan Emmanuel en een Nederlands stel uitgeweest. Was erg leuk! Lekker (salsa) gedanst!

Het is nu zondagavond (kerstavond). Het is zo bijzonder om hier met Kerst te zijn! Ik ben ook echt helemaal in de Kerststemming, overal lopen Kerstmannen en alles is versierd (en ik loop in mijn korte broek, beetje raar). Gautemala is een heel gelovig land. Ik ben door de familie uitgenodigd om vanavond om 11 uur mee te gaan naar de kerk. Om 12 uur vannacht gaan we met de hele familie (oma en tantes en nichten en neven) eten. Morgen ga ik terug naar Gautemale-Ciudad om Wouter op te halen van het vliegveld! Lekker een nachtje in een super luxe hotel. Daar kijk ik wel naar uit na deze week.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst!!

FELIZ NAVIDAD!

Besos grandes,
Jeanine

  • 25 December 2006 - 10:14

    Misja:

    hahahaha studeren op vakantie, niet slim he.... =) veel plezier...

  • 25 December 2006 - 13:52

    Ester Kardienaal:

    Hoi Jeanine,

    Ziet er geweldig mooi uit daar allemaal!! Heel gaaf!
    Ik wens je hele fijne feestdagen toe en geniet er lekker van!

    Groetjes,

    Ester


  • 26 December 2006 - 11:13

    Jeannette Schaap:

    He Jeanine, misschien te laat om je fijne kerst te wensen, maar een gelukig nieuwjaar lees je vast nog wel, ook voor Wouter natuurlijk.Groetjes ook van Leen en Michel vanuit Thailand, we hebben gisteren nog met Iris kunnen skypen.

  • 26 December 2006 - 23:24

    Jelle:

    Hola chica. Lekker ambitieus studeren tijdens je vakantie. Maar wel leuk om spaans te leren. Jij lekker weer daar ik ga zometeen richting Zwitserland om te skien. Auf wiedersehen

  • 27 December 2006 - 08:25

    Wieteke:

    natuurlijk ook een prettige kerst voor jou ( beetje laat)
    En studeren op vakantie? hmm nou ja het zal je wel goed van pas komen denk ik want vooral buiten de steden zullen niet veel mensen engels spreken.
    Nou alvast een heel fijne jaar wisseling!!!
    ik denk dat het wel erg leuk is om oud en ieuw met een bekende te vieren.

    Veel iefs en plezier!

    groeten thijs en wieteke

  • 27 December 2006 - 09:02

    Marcel:

    Heeeeeeeeee Maatje,

    Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad. Wij wel, maar ook geen sneeuw gezien. Al je zo door gaat met al dat spaans gestudeer, heb je straks bij thuiskomst in Nederland een inburgeringscursus nodig, hahahahaahahaa. Alvast HAPPY NEW YEAR.

  • 28 December 2006 - 09:48

    Hanneke:

    Hoi Jeanine,

    Leuk al die verhalen van jou. Ik kijk er erg naar uit. Normaal zit ik thuis nooit achter de computer. En nu check ik elke keer als ik er aan denk even de mail. Ik ben benieuwd naar de kerstmis met de familie en natuurlijk naar de volgende avonturen. Hele fijne jaarwisseling.

    Groetjes en een nieuwjaarskus

    Hanneke

  • 28 December 2006 - 10:22

    Martine:

    Ha jean,
    Hier vanuit middelburg een groet! Super om je verhalen toch een beetje mee te beleven via je verhalen. En wat een gave foto's. Ik ben erg benieuwd wat je nu allemaal mee maakt met Wouter? Schrijf het maar weer snel. Hier alles prima... ik mail jje snel!
    Goeie jaarwisseling!
    Geniet!
    Liefs en xx

  • 28 December 2006 - 21:16

    Pa:

    Hoi jeanine en Wouter

    Kun je een plekje voor me reserveren op dat eilandje op een van je laatste foto's? Dit lijkt me wel wat... en kijk uit met vuurwerk hè

    Doei pap

  • 31 December 2006 - 10:40

    Chantal:

    Hoi Jean

    Wat een mooie f otos en verhalen. we leven zo erg met je mee. heb je leuke kerst gevierd? We hebben jou wel gemist hoor. Nog erg bedankt voor Dikkie Dik. Hij moet overal mee naar toe!!! Ik moet zelfs met hem typen en ik kan je zeggen dat dat niet gwemakkelijk is. Alvast fijne jaarwisseling!
    Groeten en dikke kus van ons allemaal

  • 31 December 2006 - 23:34

    Mam En Pap:

    Jeanine en Wouter,wij wensen jullie een geweldig en avontuurlijk nieuwjaar toe!!!!We zijn heel benieuwd hoe jullie het maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2007

Terug in Nederland

20 Februari 2007

Bijna naar huis...

07 Februari 2007

Genieten in Nicaragua

28 Januari 2007

Duiken op de Bay Islands

16 Januari 2007

Time for temples: Palenque en Tikal
Jeanine

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 20711

Voorgaande reizen:

19 November 2006 - 22 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: